Campus VUB - Resto (Between Building E and BSG)

Maak kennis met onze cursusdienst verantwoordelijke

Rubén, Isabeau, Harold & Floris

Jullie zijn dit jaar cursusdienst verantwoordelijken. Maar wat is drukwerk precies?

Rubén:  Cursusdienst is in mijn ogen een constant groeiproces. We leren elke dag nieuwe dingen bij, denken constant na over manieren om onze dienst te verbeteren, en zien dan ook hoe onze aanpak effect heeft op de verkopen. Het is een heel belonende ervaring! Je leert ook constant nieuwe mensen kennen, je ontwikkelt sociale vaardigheden, en je helpt uiteindelijk veel mensen vooruit. Er komt veel bij kijken, maar dat maakt het juist zo boeiend.

Is dat dan ook de reden waarom je deze functie gekozen hebt?

Rubén: In mijn geval ben ik voor cursusdienst gegaan omdat kennis voor mij heel belangrijk is, en het verspreiden van deze kennis geeft veel voldoening. Door het bieden van onze diensten kunnen we ervoor zorgen dat studenten de hulp krijgen die ze nodig hebben, dit in de vorm van lesmateriaal. Op deze manier heeft iedereen er baat bij: kringen kunnen een extra centje bijverdienen, en studenten kunnen rekenen op goed studiemateriaal.

Klinkt als een job waar je persoonlijk veel voldoening uit haalt. Maar wat houdt de taak precies in?

Rubén: Wij overzien het hele proces van cursusdienst: we zien de samenvattingen (en dergelijke) binnenstromen via verschillende studenten, die deze graag aanbieden. Vervolgens kijken we naar de kwaliteit van dit materiaal, en wordt deze geplaatst in het aanbod. We beantwoorden mogelijke vragen die studenten hebben i.v.m. het materiaal, en staan altijd paraat om jullie te helpen. Het platform (cursusdienst.net) gebruiken we om mogelijke fouten te detecteren, en de bestellingen bij te houden. We begeleiden ook alle kringen bij het aanpassen van hun aanbod, zodat ze een optimale (samen)werking bereiken.

Wat bedoel je precies met ‘aanbod’? Gaat het hier vooral over samenvattingen?

Rubén: Wij bieden verschillende soorten materiaal aan: slides, lesnota’s, readers, samenvattingen, examenvragen, … Noem maar op! Alles wat je kan helpen met je studies. Enkel materiaal dat door de VUB zelf wordt verkocht, mogen wij niet aanbieden.

Hoe kunnen studenten hun cursussen bestellen? Moeten ze hierviir langskomen in de shop?

Rubén: Dat mag, maar is niet noodzakelijk. Alles gebeurt via ons platform: cursusdienst.net. Hierop vind je het hele aanbod van je richting. Je moet eerst wel een account aanmaken om bestellingen te plaatsen. Gebruik hiervoor best de gegevens die je voor Pointcarré en dergelijke gebruikt, dan heb je minder kans om deze te vergeten ;-).

Indien studenten interesse hebben, hoe kunnen ze OSD helpen bij het uitbouwen van deze dienst?

Rubén: Studenten kunnen altijd bij ons komen om feedback te geven, nieuwe inzichten brengen, mogelijke verbeteringen van het materiaal aanhalen, … Zelfs als je uit pure interesse mogelijke tips kan aanbieden, zeker doen! Je kan ons een mailtje sturen naar: cursusdienst@osd-vub.be .

Bedankt Rubén en nog veel succes!

Leave a reply


%d bloggers liken dit: